E-mail marketing to nie tylko wysyłanie e-maili do klientów i potencjalnych klientów.
Musisz wiedzieć, jak to działa, czego oczekują od Ciebie Twoi klienci i jak sprawić, by Twój e-mail marketing działał dla Ciebie, Twoich klientów i Twojej firmy. Skorzystaj ze wskazówek zawartych w tym artykule, aby opracować kampanię e-mail marketingową, która zapewni każdemu to, czego chce.Opracuj spójny format i harmonogram e-maili marketingowych. Dzięki temu Twoi klienci dowiedzą się, kiedy i czego mogą się spodziewać. Znajdź profesjonalny szablon pasujący do Twojej firmy i używaj go za każdym razem. Powiadom swoich klientów o najistotniejszych informacjach na początku wiadomości e-mail.Zaoferuj kupon klientom, którzy zarejestrują się na Twojej marketingowej liście e-mailowej. Umieść formularz w swojej witrynie, w którym klienci mogą się zarejestrować, i ustawić go tak, aby automatycznie wysyłał do nowych klientów kupon po przesłaniu formularza. Zachęca to klientów do wyrażenia zgody na wysyłanie im materiałów marketingowych, dzięki czemu nie zostaniesz oskarżony o wysyłanie spamu.Zanim zaczniesz korzystać z e-mail marketingu, utwórz testową wiadomość e-mail i wyślij ją do znajomego lub członka rodziny. Twoja ukochana osoba może zobaczyć, jak wygląda wiadomość e-mail i przekazać Ci informacje zwrotne. W ten sposób, jeśli zajdzie potrzeba wprowadzenia jakichkolwiek zmian, możesz to zrobić przed wysłaniem e-maili do klientów.Kiedy poprosisz ludzi o wyrażenie zgody, poinformuj ich, czego mogą się spodziewać. Powiedz im, co będziesz wysyłać i jak często to będziesz wysyłać. Ludzie będą bardziej skłonni do rejestracji, jeśli będą wiedzieć, że nie będziesz zalewać ich skrzynek odbiorczych rozwlekłymi e-mailami, których nie mają zamiaru czytać.Podczas opracowywania wiadomości e-mail zastanów się, jak duże jest okienko podglądu w większości programów do czytania wiadomości e-mail. Jeśli Twój e-mail znacznie przekracza rozmiar tego okienka podglądu, dobrze jest go natychmiast edytować. Wiele osób czyta swoje e-maile wyłącznie w tym okienku podglądu. Informacje, które są poza zakresem bólu, mogą nigdy nie być widziane przez czytelnika.Zrób, co możesz, aby Twój e-mail trafił do skrzynek odbiorczych Twoich klientów.
Musisz pracować, aby Twój e-mail przeszedł przez dostawców usług internetowych i nie został oznaczony jako spam.
Jeśli zostaną one oznaczone jako spam, odbiorca może ich nigdy nie zobaczyć. Skontaktuj się z klientami, aby sprawdzić, czy otrzymują Twoje e-maile lub czy nie są już zainteresowani.Aby jak najlepiej wykorzystać każdą wysyłaną wiadomość e-mail, postaraj się skoncentrować każdą wiadomość na jednej jasnej, zwięzłej wiadomości. Twoi czytelnicy powinni wiedzieć, co chcesz powiedzieć w ciągu pierwszych kilku sekund po przeczytaniu wiadomości. Daj im jasne wezwanie do działania, na które mogą łatwo zareagować.Opracowując kampanię e-mail marketingową, musisz zadbać o profesjonalny wygląd swojego materiału. Jeśli nie wygląda profesjonalnie, klienci przemilczą go bez zwracania uwagi. Istnieje wiele oszustw i wiadomości-śmieci, a Twoja legalna kampania marketingowa musi wyróżniać się jako coś, czemu chcą się dokładniej przyjrzeć.Zachęcaj klientów do kupowania u Ciebie, oferując nagrody w swoich e-mailach. Daj im trochę dodatkowej zachęty, aby zajęli się swoim biznesem. Na przykład, jeśli klikną Twój link i kupią coś w Twojej witrynie, możesz zaoferować im bezpłatną wysyłkę przy zamówieniach powyżej 50 USD.Jak wspomniano powyżej, e-mail marketing nie jest tak prosty, jak wysyłanie wiadomości e-mail do klientów i potencjalnych klientów. Twoja treść i strategia mają decydujące znaczenie w tym, czy Twój email marketing odniesie sukces, czy będzie tylko kolejnym elementem przeoczonego spamu. Skorzystaj z technik i informacji z powyższego artykułu, aby pomóc w uruchomieniu i e-mailowej kampanii, którą pokochasz Ty i Twoi klienci.