Prawda jest taka, że nie ma łatwej odpowiedzi na pytanie, jak zostać influencerkiem.
Istnieją jednak pewne kroki, które możesz podjąć, aby skierować swoje wysiłki we właściwym kierunku. Jeśli chcesz zostać influencerem lub blogerem, nie możesz oczekiwać, że będziesz wyrocznią w każdej dziedzinie, jaką się zajmiesz. Ważne jest, aby wybrać dziedzinę, która pasuje do twojego wizerunku, i na której się przede wszystkim znasz i masz coś na ten temat do powiedzenia. Łatwym sposobem na wybranie tematów udostępnianych treści jest ocena swoich mocnych i słabych stron, co pozwoli dalej doskonalić swoje umiejętności i pogłębiać wiedzę. Decydowanie się na konkretną niszę pomoże ci zdobyć grono odbiorców i dostosować treści do ich preferencji. Zazwyczaj decydując się na to, aby zostać influencerem, możesz wybrać jedną z kategorii, które są najbardziej popularne wśród obserwujących profile i kanały blogerów, jak podróże, zdrowy styl życia, moda, jedzenie, uroda, sport i fitness. Nie musisz ograniczać się tylko do jednej z tych kategorii.
Możesz połączyć dwie lub więcej z tych dziedzin, ale upewnij się, że poszczególne nisze są ze sobą powiązane.
Na przykład możesz połączyć podróże i styl życia lub urodę i modę. Nie jest obowiązkowe trzymanie się tych ustalonych i dobrze znanych dziedzin. Kluczem do zostania popularnym influencerem jest dodawanie unikalnego wydźwięku do wszystkiego, co robisz. Dlatego nie wahaj się poeksperymentować i wyrzeźbić własną niszę, która pozwoli ci pokazać zarówno swoje mocne strony, jak i dziwactwa czy oryginalności. Jako influencer czy bloger musisz zaistnieć w Internecie i zdobyć popularność, wiele porad przeczytasz na stronie https://socialmedia.biz.pl/. Nie oznacza to jednak, że powinieneś korzystać z każdej platformy mediów społecznościowych i każdego kanału dystrybucji. W zależności od wybranej dziedziny i tematyki postów niektóre platformy mogą lepiej pasować do twoich udostępnianych treści niż inne. Kluczem jest znalezienie własnego głosu i wykorzystanie go do stworzenia niepowtarzalnego wizerunku dla siebie jako influencera.