Prowadzenie sklepu internetowego z pozoru wydaje się prostsze od zarządzania jego tradycyjnym odpowiednikiem. W praktyce jest to równie skomplikowany proces. Aby faktycznie przynosił on zyski konieczne jest dogranie wielu różnych szczegółów, takich jak dobrze dobrana platforma, przejrzysta szata graficzna i oczywiście płatności.
Od czego zacząć?
Wybór platformy sklepowej to początek drogi do utworzenia e-sklepu. Obecnie możliwości są ogromne i można wybierać spośród najróżniejszych „silników”. W zależności od posiadanych umiejętności, wykonanie serwisu zleca się specjaliście bądź wykonuje samodzielnie. Przy podejmowaniu tej decyzji warto mieć na uwadze fakt, że zbyt skomplikowany serwis może być trudny w stworzeniu jedynie własnymi siłami. Gdy całość jest gotowa, należy zapełnić sklep treścią. Zdjęcia, opisy produktów, być może blog czy aktualności – przygotowanie tego wszystkiego jest dość pracochłonne, ale konieczne. W międzyczasie należy zastanowić się nad bardzo ważną kwestią – płatnościami online.
Jak płacić za produkty?
Lista narzędzi, które oferują dostawcy, jest dość długa. Do najpopularniejszych płatności online należą: pay-by-link oraz BLIK. Pierwszy z wymienionych działa w bardzo prosty sposób. Klient, w ostatniej fazie zakupu widzi na ekranie przycisk „zapłać”. Po kliknięciu zostaje przekierowany na stronę, która umożliwia dokonanie płatności. W tym momencie wybiera swój bank. Po naciśnięciu na logo, użytkownik musi zalogować do serwisu transakcyjnego i potwierdzić przelew. Nie ma konieczności uzupełniania żadnych danych. Dzięki automatyzacji wszystkie pola są już zapełnione. Płatności BLIKiem są jeszcze prostsze. Sześciocyfrowy kod, niezbędny do przelewu, należy wygenerować w aplikacji banku. Następnie przepisuje się go w odpowiednie miejsce na stronie operatora. Całą operację należy zatwierdzić i na tym proces się kończy.
Sklep internetowy nie mógłby działać bez płatności online. Stąd też istotne jest, by wybrać bezpiecznego i sprawdzonego dostawcę, który zapewni ciągłość transakcji.