Kiedy masz dziecko z pewnością od wielu osób słyszysz sugestie i porady.
To może być dość przytłaczające, ponieważ to rodzice powinni zdecydować, jakie produkty i zabawki są najlepsze dla ich dzieci. Z pewnością dopóki sami nie mamy dziecka, nie sprawdzamy zbyt dokładnie, jaki jest skład ubranek, pościeli, kosmetyków, z czego wykonana jest zabawka i czy jest odpowiednia do zabawy dla małego dziecka. Jednak obecnie młodzi rodzice przykładają do takich rzeczy wielką wagę, na przykład wybierając zabawki drewniane zamiast wykonanych z plastiku.
Posiadając klocki drewniane dzieci mogą budować obiekty
Z pewnością każdy rodzic chce, aby jego dziecko miało kontakt z zabawkami i produktami, które są bezpieczne, stymulujące i zadowalające. Przy wyborze zabawek i produktów odpowiednich dla małych dzieci należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę, czy zabawka jest bezpieczna, czy jest wykonana z naturalnych materiałów wolnych od niebezpiecznych substancji chemicznych, czy będzie dla dziecka ciekawa i stymulująca oraz pomoże mu rozwinąć podstawowe umiejętności uczenia się. Wybrana zabawka powinna być przede wszystkim trwała i estetycznie wykonana.
Ręcznie wykonane zabawki drewniane mogą być również pokryte woskiem pszczelim lub olejem roślinnym, aby ich powierzchnia była łatwa do utrzymania w czystości. Zabawki z drewna są wystarczająco trwałe, aby mogły zostać przekazane przyszłym pokoleniom. Są również niezwykle pouczające, więc czas zabawy może być również stymulujący intelektualnie. Dodatkowo dzieci w różnym wieku mogą się bawić takimi zabawkami, więc rodzeństwo może spędzać czas na zabawie wspólnie. Ponieważ zazwyczaj zabawki drewniane mają bardziej podstawowe kształty, pomagają dzieciom rozwijać koordynację ręka-oko. Typowe czynności, takie jak budowanie wież z drewnianych klocków lub ostrożne umieszczanie elementów, aby wieże się nie przewróciły, wymagają od dzieci zwracania uwagi i pomysłowości.
Z pewnością klocki drewniane pomagają dzieciom używać zabawek, aby zacząć przedstawiać pojęcia, takie jak góra, dół, obok, warstwy, piętra. Kiedy rozwiązują zagadki lub tworzą budowle z drewnianych zabawek, zaczynają również wizualnie widzieć, jak przedmioty do siebie pasują, co również poprawia ich koordynację ręka-oko.