Site Loader
ul Oksywska 44A 34-900 Kielce

Coraz częściej w polskich miastach możemy zobaczyć rowery gastronomiczne. To element mobilnej gastronomii, która pozwala na świetne zarobki i daje niezwykłą elastyczność prowadzenia działalności. Co sprawia, że te pojazdy zyskały tak duże uznanie wśród przedsiębiorców i klientów? Tłumaczymy krok po kroku zalety mobilnej sprzedaży żywności i jej przewagę nad tradycyjną gastronomią.

Rower gastronomiczny jako biznes – jak to działa?

Rowery gastronomiczne są jedną z najbardziej popularnych form mobilnej gastronomii. To wyspecjalizowane pojazdy, które pozwalają prowadzić punkty gastronomiczne na świeżym powietrzu. Wymaga to odpowiedniego wyposażenia zgodnego z normami sanepidu. Jednego dnia możesz ustawić się na miejskim deptaku, innego – pod dużym biurowcem lub szkołą. Możesz także uczestniczyć w imprezach masowych takich jak plenerowe festiwale muzyczne. Rower gastronomiczny możesz wykorzystywać do sprzedaży lodów, kawy, gofrów lub street food takiego jak gorące zupy czy dania kuchni azjatyckiej. Możliwości są jednak nieograniczone, a kreatywność ma tu ogromne znaczenie.

Skąd pozyskać wyspecjalizowany lub uniwersalny rower gastronomiczny? Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalistów, którzy tworzą pojazdy stworzone do sprzedaży żywności. Przykładowo marka Foodbike specjalizuje się w produkcji rowerów gastronomicznych i daje szerokie możliwości personalizacji. Dobiera optymalne rozwiązania dopasowane do konkretnego typu produktu – całe wyposażenie oraz akcesoria. Dzięki temu od razu po zakupie roweru możesz przystąpić do prowadzenia działalności, a co za tym idzie – zarabiania pieniędzy.

Rower gastronomiczny pozwala na płynną zmianę nie tylko lokalizacji, ale także oferty. W okresie letnim możesz zajmować się sprzedażą lodów, natomiast zimą oferować aromatyczne zupy czy gorące napoje. Ta sezonowość pozwala na stałe dochody przez cały rok. Wystarczy w takiej sytuacji postawić na podwójne wyposażenie i akcesoria. Możesz także zdecydować się na sezonowość, czyli zamknąć działalność i odstawić rower do garażu, by następnie z powrotem otworzyć własny biznes kolejnego lata.

Niezbędne formalności

Mobilna gastronomia nie wymaga dużego zachodu. W tym wypadku także musisz założyć działalność gospodarczą, co jednak nie jest problematyczne. Potrzebujesz także zgody sanepidu na prowadzenie sprzedaży żywności. Z tego powodu warto postawić na rowery firm, które specjalizują się w tej dziedzinie. Do tego potrzebujesz jeszcze zgody właściciela nieruchomości, na której zamierzasz ustawić swój rower. Koszt takiego zezwolenia waha się od dwudziestu do około dwustu złotych, jednak można je zdobyć także bezpłatnie.

Mobilna gastronomia – świetna alternatywa wobec restauracji

Szereg powodów sprawia, że mobilna gastronomia cieszy się tak dużym zainteresowaniem przedsiębiorców zarówno w Polsce, jak i za granicą. To idealny pomysł na pierwszy biznes, ale także na kontynuację dotychczasowej działalności. Dlaczego?

  • Atutem mobilnej gastronomii jest jej elastyczność. Możesz płynnie podążać za potrzebami rynku i szukać lokalizacji, w których sprzedaż najbardziej będzie się opłacać danego dnia. Dotyczy to także zmiany oferty.
  • Koszty prowadzenia działalności są znacznie niższe. Wynajem lokalu gastronomicznego w dużym mieście to nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie. W przypadku mobilnej gastronomii kwoty te są zdecydowanie niższe.
  • Dzięki temu, że ponosisz mniejsze koszty, możesz postawić na wyższej jakości składniki, by zaproponować najlepszy produkt.
  • Możesz zarówno zdecydować się na działalność tylko w sezonie i schowanie roweru do garażu, jak i prowadzić punkt gastronomiczny przez cały rok – wystarczy zmiana wyposażenia roweru gastronomicznego.

Te czynniki sprawiają, że coraz częściej możemy zobaczyć rowery gastronomiczne na ulicach polskich miast, także tych mniejszych. Zarobki w branży sięgają nawet dwudziestu tysięcy złotych miesięcznie. Nic dziwnego, że jest to jeden z najprężniej rozwijających się sektorów gastronomii!

undefined

Post Author: Weronika