Istnieje wiele definicji, które można zastosować do terminu „marketing mobilny”.
Dla wielu firm oznacza to wiele rzeczy i można to zrobić na kilka różnych sposobów. Można to zdefiniować jako używanie telefonu komórkowego do wysyłania innym osobom wiadomości promocyjnych o Twojej firmie. W tym artykule poznasz kilka wskazówek dotyczących efektywnego wykorzystania marketingu mobilnego.Kluczową wskazówką w przypadku kampanii marketingu mobilnego jest ograniczenie liczby ofert przesyłanych na Twoją listę. Zbyt częste rozpowszechnianie ofert osłabia poczucie pilności, które w innym przypadku mógłbyś wywołać w umysłach subskrybentów. Wywoływanie poczucia niedostatku zachęca osoby docelowe do korzystania z ofert za każdym razem, gdy są im przedstawiane.Nigdy nie wysyłaj wiadomości, o którą nie prosiłeś. Te niechciane wiadomości są znane jako spam i mogą powodować wiele problemów. Spamowanie jest w większości przypadków nielegalne, a jeśli wyślesz komuś SMS-a bez jego wyraźnej zgody, możesz spotkać się z wysokimi grzywnami i innymi poważnymi problemami.Nigdy nie kopiuj strategii mobilnej innej osoby. Tylko dlatego, że mogą sobie dobrze radzić, nie oznacza to, że jest to właściwa metoda dla Ciebie. Klienci lubią innowacje, a jeśli wysyłasz wiadomości lub style podobne do swoich konkurentów, mogą nie być zainteresowani wprowadzaniem w tobie zmian.Nigdy nie zaniedbuj obsługi osób, które nie odpowiadają na Twoją mobilną kampanię marketingową, jeśli chcesz uzyskać jeszcze więcej klientów. Powinieneś także zrobić więcej, aby przywrócić stałych klientów, ale także naprawić to, co nie działa z Twoją kampanią, aby zachęcić więcej osób do zatrzymania się.Użyj SMS-ów do marketingu mobilnego, jeśli potrzebujesz platformy o niskich kosztach, z bardzo wysokim współczynnikiem otwarć i platformą, która jest bardzo elastyczna.
Jeśli wysyłasz e-maile w swojej mobilnej kampanii marketingowej, SMS-y to zdecydowanie najlepsza droga, zwłaszcza jeśli często wchodzisz w interakcję z klientami.Określając cele kampanii marketingu mobilnego, zawsze upewnij się, że są one zarówno wykonalne, jak i wykonalne.
Nie ma nic bardziej szkodliwego dla takiej kampanii niż stawianie naprawdę wysokich oczekiwań, a co gorsza, niektórzy marketerzy próbują skomplikowanych metod, myśląc, że pomogą. Zachowaj prostotę i wykonalność.Jeśli masz ludzi pracujących dla Ciebie, koniecznie wyjaśnij im, jak i jak nie podchodzić do mediów społecznościowych. Twoja obecność mobilna jest tutaj bardzo ważna, a ostatnią rzeczą, której potrzebujesz, jest ktoś, kto słabo reprezentuje Twoją firmę, decydując się na spamowanie witryn społecznościowych lub przedstawianie Twojej firmy w złym świetle.Będziesz musiał dowiedzieć się więcej o telefonach komórkowych i witrynach mobilnych, aby zrozumieć, w jaki sposób możesz zoptymalizować swój materiał na platformę mobilną. Wypróbuj różne urządzenia mobilne, aby sprawdzić, jak Twoja witryna i komunikacja wyglądają dla różnych klientów.Ponieważ użytkownicy będą oglądać je na małych ekranach, mobilne komunikaty reklamowe muszą być krótkie, jasne i wyraźnie pilne. Każda reklama powinna koncentrować się na wezwaniu do działania, które nakazuje rynkowi coś zrobić. Zapominanie o umieszczeniu wezwania do działania w wiadomościach reklamowych na telefon komórkowy jest częstym błędem, który często popełniają początkujący użytkownicy.Ważne jest, aby śledzić wszystkie odpowiedzi, które otrzymujesz podczas swojej przygody z marketingiem mobilnym. Dzięki temu dowiesz się, czy postępujesz właściwie, czy też potrzebujesz jakiejś poprawy. Korzystaj z usługi analityki internetowej tylko dla urządzeń mobilnych, aby śledzić wszystko.Jak dowiedziałeś się w pierwszym akapicie, termin „marketing mobilny” oznacza różne rzeczy w zależności od tego, kogo zapytasz. Chociaż nie ma jednej definicji, ogólnie odnosi się ona do wykorzystania urządzeń mobilnych jako platformy marketingowej. Porady zawarte w tym artykule pomogą Ci zrozumieć, jak sprawić, by marketing mobilny działał dla Ciebie.