Kiedy chcemy promować nasza stronę w sieci, warto zwrócić uwagę na płatne reklamy w wyszukiwarkach, dzięki nim możemy szybko docierać do naszych klientów.
W odróżnieniu od pozycjonowania nasza strona trafia do specjalnych boksów reklamowych. Dzięki temu jest widziana od razu po umieszczeniu. Kiedy chcielibyśmy umieścić stronę w wynikach naturalnych za pomocą pozycjonowania mogło by się okazać że jest to proces trudny i pracochłonny. W Google Ads możesz kontrolować wydatki, korzystając z dwóch różnych ustawień, budżetu dziennego i stawek. Twój budżet to kwota, jaką chcesz wydawać na każdą kampanię dziennie. Twoja stawka to kwota, jaką chcesz wydać na słowo kluczowe, jeśli ktoś wyszuka to hasło, a następnie kliknie Twoją reklamę.
Kiedy zaczynasz, dobrym pomysłem może być równomierne rozłożenie całkowitego budżetu na wszystkie kampanie, aż zorientujesz się, która z nich najlepiej pasuje do Twojej firmy.
W tym przypadku ważne będzie testowanie różnych ustawień dzięki czemu znajdziemy najlepszy sposób promocji i zoptymalizujemy wydatki. Ogólnie jednak należy ustawić różne budżety kampanii i kwoty stawek w zależności od celów biznesowych. Można przykładowo zwiększać wydatki na pewne kampanie w okresie, kiedy trwa sezon na dany produkt. Jest to bardzo łatwe, dzięki temu można łatwo ustalać stawki konkretnych kampanii. Jeśli chodzi o ustalanie stawek za słowa kluczowe, należy zrównoważyć wybór stawki, która zapewni reklamie pożądaną pozycję w rankingu przy jednoczesnym utrzymaniu budżetu. Wraz ze wzrostem liczby użytkowników telefonów komórkowych istnieje duża szansa, że duży procent ruchu w Ads pochodzi z urządzeń mobilnych. Zakładanie, że ruch na komputerach i urządzeniach mobilnych daje takie same wyniki, nie jest dobrym pomysłem. Struktura kampanii według typu urządzenia pozwala obsłużyć ruch z komputerów stacjonarnych niezależnie od ruchu mobilnego. Umożliwi to oddzielne ustalanie stawek, tworzenie różnych ścieżek i łatwe śledzenie wyników według urządzenia. Kiedy chcemy włączyć naszą pierwszą kampanię warto dowiedzieć się trochę więcej na temat tego rodzaju reklamy. Warto nabyć Google ADS poradnik, w którym znajdziemy wiele interesujących wskazówek dla początkujących.